📦 Wysyłka od 8zł 🚚 Darmowa wysyłka od 249zł
Masz pytania? Zadzwoń do nas: ☎ 62 590-40-02

Jak obniżyć trójglicerydy

Co to są trójglicerydy

Czym są trójglicerydy i dlaczego są tak ważne. Trójglicerydy są frakcją lipidów, która magazynowana jest w tłuszczach i stanowi materiał energetyczny dla całego organizmu. Triglicerydy zbudowane są z trzech cząsteczek kwasów tłuszczowych i jednej cząsteczki glicerolu. O ile prawidłowy poziom jest dla nas niezbędny, o tyle podwyższony staje się dla organizmu zabójczy.

trójglicerydy

Trójglicerydy podwyższone

Stężenie trójglicerydów jest zależne od ilości i rodzaju spożywanego pokarmu. Jeżeli przerwy pomiędzy kolejnymi posiłkami są długie, wtedy organizm korzysta z właśnie tych zapasów. Jeżeli zjadany pokarm i dostarcza on do organizmu więcej kalorii niż wykorzystujemy, może wtedy dojść do podwyższonego poziomu trójglicerydów. Niestety z podwyższonym poziomem trójglicerydów wiążą się również inne problemy, np.: wysokie ciśnienie krwi, cukrzyca, zwiększa się również ryzyko chorób serca, zawałów i udarów.

Trójglicerydy norma

Poniżej normy trójglicerydów u poszczególnych grup osób.

  • norma ustalona: do 150 mg/dl
  • kobiety: 35-135 mg/dl (0,40 – 1,54 mmol/l)
  • mężczyźni: 40-160 mg/dl (0,45 – 1,82 mmol/l)
  • dzieci: poniżej 100 mg/dl (1, 13 mmol/l)

Aby sprawdzić poziom trójglicerydów należy wykonać badanie laboratoryjne. Jeżeli okaże się, że poziom trójglicerydów jest podwyższony musimy zadbać o jego obniżenie.

Jak obniżyć trójglicerydy domowymi sposobami

Oprócz typowych leków przepisywanych przez lekarzy i kupowanych w aptece możemy również obniżyć trójglicerydy naturalnymi substancjami. Do takich substancji zaliczamy:

  • Kozieradkę, która bardzo dobrze sprawdza się w obniżaniu poziomu trójglicerydów u osób z cukrzycą
  • Witaminę C, obniża poziom Trójglicerydów przy dłuższej suplementacji
  • Inulinę
  • Witamina B3 reguluje poziom trójglicerydów poprzez hamowanie produkcji enzymu potrzebnego do ich produkcji
  • Omega 3 a przede wszystkim kwas EPA, obniżają produkcję trójglicerydów w wątrobie oraz poprawia rozkładanie trójglicerydów
  • Probiotyki
  • Spożywając nisko-nasycone kwasy tłuszczowe
  • Wysiłek fizyczny podczas którego spalamy dodatkową energię i w ten sposób wykorzystujemy jej nadmiar, który odłożyły się w tkance tłuszczowej.
    Ważnym elementem w walce z wysokim lub podwyższonym poziomem trójglicerydów jest ograniczenie spożycie węglowodanów: cukrów, słodzonych napojów, białego pieczywa, ziemniaków oraz makaronów.
Witaminy, minerały, witamina C, witamina D3 i wiele innych w artykułach opisujących zdrowy styl życia.